Våffeldagen!

Ja, nu har jag efter att ha avverkat tvätthögen o allt annat o även stekt våfflor. Alla dessa jäkla traditioner som ska upprätthållas!! Det är alltid något som ”bara måste” göras, bara för att det ”är”. Allt för att upprätthålla familjefriden. Ja, någon måste ju göra det o jag är tydligen den ofrivilligt utnämnde i detta hushåll.

Min äldsta vill absolut att vi har påskmiddag!! Hon tycker att man ska utnyttja varje tillfälle till att fira, festa o äta gott. Vilket jag i och för sig kan hålla med om. Julmiddag har vi alltid haft. Jag vet att denna högtid enbart är kapitalistisk, men den anledning man ”officiellt” ju faktiskt anger för denna helg är ju att fira Jesus (a.s.) födelsedag. Och det kan jag ju faktiskt skriva under på med gott samvete att man ska fira. Så då gör vi det – firar. Även om jag tappat lusten för det mer o mer de senaste åren.

Men att fira Jesus(a.s.) korsfästelse o sedermera även dennes uppståndelse kan jag dock inte känna mig manad till att uppmärksamma. Så det firandet får fortgå utan mig

  1. #1 av Bahlool på mars 25, 2009 - 20:41

    haha nice varför man ska fira Jesus födelse, jag har alitd mött muslimer som är emot det och här, och har aldrig sett den här anledningen så jättebra och logiskt 😛

  2. #2 av Fatima på mars 25, 2009 - 23:11

    Nej vad säger du!!? Klart vi ska fira påsk!! Snäääälla gör inte så här mot mig, jag som köpt påskägg, påskris, påskgodis och påskpynt :'(Jag fixar allt, du behöver inte lyfta ett finger, bara ge mig ditt kontokort 😀

  3. #3 av Bahlool på mars 26, 2009 - 02:13

    hahaha baba ge henne kontokortet, köp henne en biljett till släkten i irak och låt henne sitta där och se hur långt hon kommer med sin köplust 😉 och sin önskan att fira påsk 😛 *evil*

  4. #4 av Marie Johansson på mars 26, 2009 - 08:55

    Whaat! Snälla?! Nej, jag tror jag lyssnar på rådet av ”brorsan” här ovan. Det skulle vi tänkt på för några år sedan. DÅ kanske vi hade en extra husmor här idag… istället för en diva!

Kommentera

