Shopping, bröllop o Let's Dance.

Idag är jag en bruten kvinna. Har med nöd och näppe rullat mig ur sängen. Hela kroppen dunkar av värk sedan jag släpat runt 3 döttrar på Malmös nya köpcentrum Entré i går.

Att gå på stan är bland det värsta jag vet, men att göra det med sina barn börjar likna ett straff värre än döden!

Nu är det gjort iallafall. Men mitt behov av ett par skor till mig själv syntes mindre o mindre viktigt för varje steg jag tog, så det blev inga. Till mig alltså.

Nu gäller bara att klara av kvällens bravader, bröllop, med livet i behåll. Man är verkligen en kärring. Jag älskar att gå på fest o att själv ha fest, men nuförtiden har sådana tillställningar börjat kännas skrämmande. Är det såhär det känns att bli gammal!? Jag måste göra något, kan bara inte acceptera detta. Men vad?

Det värsta är att jag missar Let’s Dance ikväll. Final och allt! Tänk att jag följer något så ytterst ytligt. Har aldrig följt det programmet förr. Gillar inte underhållningsprogram, förutom På Spåret – som ju kräver lite hjärnverksamhet. Men i år har jag, som sagt följt Let’s Dance slaviskt tillsammans med mina kära vänner.

Att jag faktiskt härdat ut med denna ytlighet i dessa månader o samtidigt tyckt det varit kul o intressant har haft den effekten att jag känner mig lite yngre. Ska nog börja söka mig till liknande ytliga verksamheter. Allt i jakten på förnyad ungdom. Risken är att jag börjar avsky mig själv, då just ytlighet är bland de värsta jag vet hos folk.

  1. #1 av Bahlool på mars 27, 2009 - 14:22

    yuck lets dance..jag älskar dans men alla mobbningsprogram är av ondo !!

  2. #2 av Marie Johansson på mars 27, 2009 - 15:34

    Jo, det är därför jag aldrig tittat tidigare, men det är ju inte deltagarna som mobbar varandra iallafall.Tyckte det var upplyftande dock att se en 18årig ”wannabee something” som Blondinbella ta kritik med sådan värdighet o ett sånt positivt sätt. Om mina barn barn tog kritik på samma värdiga sätt skulle dom bli mycket lyckligare. men det är inte lätt för en mor att säga det till dom, även det skulle ju va kritik, eller hur?

Kommentera

