En soft dag

Äntligen en dag utan ”måsten”. Ska verkligen bara ta det lugnt, förutom att jag måste laga mat förstås. Blir så irriterad, mina ungar envisas med att måsta äta varje dag! Kan dom inte ta en paus o bara låta mig vara.

Jag älskar laga mat, men vardagsmaten börjar bli outhärdligt tråkig att laga. Det är så jobbigt att hitta på vad man ska äta just idag. Varje dag. Det bör ju vara nåt man inte ätit den senaste veckan. Och det är ju svårt minnas så långt bak i tiden…hm..

Det som gör det hela riktigt trist är att det är sällan vi äter alla samtidigt numera i detta hus. Alla äter olika tider, då alla är hemma o ute i omlott. När barnen var små höll jag strikt på att hela familjen åt samtidigt, men nuförtiden går det ju inte tygla dom längre.

Fest, däremot, då blir jag på bra humör. DÅ är det verkligen kul all planera, inhandla o laga maten. Då är jag i mitt esse. Kanske för att det inte ”bara” är de gamla vanliga middagsgästerna som ska äta. Och framförallt äter alla tillsammans.

Som sagt, ska ha en soft dag. Jag ser att huset faller omkring mig, men ska ignorera allt. Bäst är att rymma, att softa hemma är bara stressigt. Vädret är nästan sommar, så tar väl med mig en picknick i det gröna med goda vänner.

  1. #1 av Bahlool på mars 29, 2009 - 16:07

    Ogillar också hur det blivit hos oss..alla har sitt eget rum egen tv nästan och äter med andra än med familjen..synd :(Borde kanske sluta städa och diska och se vart det leder? Dina barn har väl vänner som gäster? När dessa kommer på besök kommer du få se att du plötsligt skaffat hjälpredor ur tomma intet 😉

  2. #2 av Marie Johansson på mars 29, 2009 - 16:23

    Du, jag har provat ALLT. Har lämnat huset disk o städning – ja till o med tvätt flera dagar. Resultatet har varit att vi vadat bland skiten. Sällan någon känner sig manad här. När barnen däremot får ett ryck o börjar städa, blir det så rent o snyggt att jag blir bländad. Så dom KAN ju,det har dom bevisat. Laga mat också, när de (dom här dagarna jag vägrat vara allt-i-allo) blir nödd o tvungna.Dom ÄLSKAR gäster. Och när vi ska ha det, måste jag erkänna, så städar dom hela huset på en halvtimme. Squeeky clean, alltså!I’m impressed.Problemet är när gästerna gått o man börjar öppna garderober o lådor- då är dom proppfulla med alla prylar som legat framme innan dom städade! Då får man börja om igen =(

  3. #3 av Bahlool på mars 29, 2009 - 21:50

    hahaha jag är tacksam att jag aldrig har någon på besök..så jag slänger saker hej villt..då och då har jag turen att syrran kommer förbi och förbarmar sig över mig och städar, men då jag nästan aldrig är hemma så är det kanske 2-3 klädesplagg som ska upp och kanske dammsugning så det är inte helllaaa världen :PHur ska Fatima lilla fixa sitt hem när hon inte bor med dig längre 😛

  4. #4 av Marie Johansson på mars 29, 2009 - 22:57

    Jo det är hela världen att du låter henne städa efter dig. Skandal, vuxna människan. ” en bra karl reder sig själv” heter det ju. Det betyder att en Riktig man inte behöver hjälp ifrån någon annan för att klara sig i livet. Och hur Fatima ska klara sig är något jag inte bekymmrar mig för, det är hennes egen skit i hennes egna hörn. Och när jag hälsar på så kommer jag bara sitta fint och vänta på service.

  5. #5 av Anonymous på mars 30, 2009 - 01:26

    Alla i familjen tycker synd om mig .P så de gör det här åt mig muahahaBahlool

Kommentera

